Veelgestelde vragen

Vindt u het antwoord op uw vraag niet op deze pagina?
Neem dan contact op; +31 (0)20 244 57 41, via e-mail: info@goud999.nl of via de chat functie op deze pagina.

Meer dan 10 jaar ervaring in edelmetaal. Betrouwbaar en persoonlijk.
Vele klanten gingen u voor (lees aub de reviews). Plaats nu uw order online. 

 

Bestellen

Hoe verloopt een bestelling via de website?

Het voorschot bij een order via de website bedraagt 3%?

Ik heb een bestelling geplaatst, maar geen e-mails ontvangen?

Ik wil gouden of zilveren munten bestellen, die niet op de website vermeld staan?

Kan ik mijn bestelling annuleren?

 

Betalen

Hoe kan ik betalen?

 

Leveren en afhalen

Hoe werkt de levering?

Wat is de levertermijn?

Hoeveel bedragen de kosten voor verzending?

Is verzenden mogelijk buiten België, Nederland en Luxemburg?

Kan ik het edelmetaal ook via goud999.nl laten opslaan?
 

Verkopen

Kopen jullie mijn goud en/of zilver ook terug?

 

Fiscaliteit

Hoe zit het met BTW?

Moet ik mijn aankoop van edelmetaal aangeven bij de Belastingdienst?

 

Mijn account

Zijn mijn gegevens beveiligd?

Waar kan ik mijn factuur terugvinden?

 

Diverse vragen

Is Goud999 een erkende handelaar?

Er zijn krassen op de capsule van mijn munt, wat nu?

Oxidatie van zilveren munten?

Hoe herken je echt goud en zilver?

Belangrijk om te weten!

 

 

 


 

Hoe verloopt een bestelling via de website?

    1. 1. In de winkelwagen plaatsen
      Wanneer u de artikelen heeft gevonden die u wil bestellen, kunt u deze via de groene knop in de winkelwagen plaatsen.
      Rechtsbovenaan de pagina vindt u altijd een overzicht van de artikelen die u in de winkelwagen heeft geplaatst.
       
    2. 2. Inloggen
      Wanneer u een of meer artikelen in de winkelwagen heeft geplaatst, kunt u via de winkelwagen deze bestelling afronden via "Doorgaan naar kassa".

      Als u al een account heeft aangemaakt via onze website, kunt u hier inloggen en worden uw gegevens automatisch ingevuld.
      Wanneer u nog niet eerder een account heeft aangemaakt, dient u hier uw gegevens in te vullen.

      Om het afrekenen spoedig te laten verlopen, zal de website de prijzen voor uw aankopen gedurende vijf minuten "bevriezen", zodat u in alle rust kunt afrekenen zonder naar schommelende koersen te moeten kijken.
       
    3. 3. Verzendwijze
      Na het invullen van uw gegevens, kunt u kiezen hoe de artikelen worden geleverd. Deze kunt u afhalen op afspraak of wij kunnen uw bestelling verzekerd verzenden.

    4. 4. Voorschot betalen
      Hierna krijgt u een overzicht van uw bestelling en daar dient u nog akkoord te gaan met de algemene voorwaarden voordat u de bestelling kunt plaatsen.

      Daarna wordt u omgeleid naar een beveiligde verbinding waar u het voorschot van 3% kan betalen via iDEAL, Bancontact, creditcard.

      Zodra de betaling van het voorschot succesvol is ontvangen, ontvangt u hiervan een bevestiging

    5. 5. Saldo betalen
      In de bevestigingsmail van het voorschot vindt u ook onze rekeninggegevens (IBAN) voor de betaling van de resterende 97%. Dit kan via bankoverschrijving.

      Zodra Goud999 de overboeking van het resterende saldo heeft ontvangen, krijgt u daarvan via e-mail een bevestiging.

 

 

Het voorschot bij een order via de website bedraagt 3%?

Om een bestelling definitief vast te leggen, betaalt u bij het afrekenen een voorschot van 3%. Deze betalingen lopen steeds over een beveiligde verbinding en zijn dus uiterst betrouwbaar. Hiervoor bieden we de volgende opties aan:

 

  1. 1. iDEAL

  2. 2. Bancontact

  3. 3. VISA

  4. 4. Mastercard

  5. 5. Giropay

  6. 6. SOFORT

Indien u problemen ondervindt met het betalen van dit voorschot, wordt de order door de website automatisch geannuleerd. Daarna kunt u steeds zonder probleem een nieuwe order ingeven (deze order zal een nieuw ordernummer krijgen).

U kunt ook contact opnemen via +31 (0) 20 244 57 47 of via info@goud999.nl. We kunnen de bestelling dan opnieuw handmatig aanmaken, zodat u de volledige betaling via bankoverschrijving kan uitvoeren.

 

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar geen e-mails ontvangen?

Het is mogelijk dat de e-mails die de website automatisch verstuurt, worden tegengehouden door uw SPAM-filter.

Standaard ontvangt u bij een bestelling van de website twee afzonderlijke e-mails.

Een eerste e-mail met de titel “Nieuwe bestelling”. Hierin vindt u een overzicht van de producten die u besteld heeft.

Een tweede e-mail met de titel “Update”. Deze e-mail wordt verzonden wanneer het voorschot van 3% is ontvangen, op dat moment is uw order definitief.
Deze e-mail bevat ook onze rekeninggegevens (IBAN), waarmee u de overschrijving van het resterende saldo kan uitvoeren.

Bij twijfel graag contact opnemen met ons.

 

 

Ik wil gouden of zilveren munten aankopen, die niet op de website vermeld staan?

Neemt u dan gerust contact op via +31 (0) 20 244 57 47 of info@goud999.nl, nagenoeg alle nieuwe beleggingsmunten kunnen door ons worden geleverd. Historische munten zijn ook goed verkrijgbaar.

 

 

Kan ik mijn bestelling annuleren?

In artikel 2.8 van de algemene voorwaarden wordt het volgende bepaald hierover.
In het geval een transactie (bestelling c.q. order) telefonisch, per e-mail of via internet (website) tot stand is gekomen (overeenkomst), heeft klant het recht deze binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen te ontbinden en de goederen aan Goud999 terug te zenden. Dit recht van ontbinding geldt echter niet in het geval het bepaalde in artikel 6.5 van toepassing is.

In artikel 6.5 van de algemene voorwaarden wordt vervolgens het volgende gesteld. 
Klant heeft geen recht van ontbinding bij een overeenkomst waarbij de prijs van goederen of diensten onderhevig is aan koersschommelingen en/of fluctuaties op financiele markten waarop Goud999 geen invloed heeft en die zich binnen de ontbindingstermijn kunnen voordoen. 

Indien u toch uw bestelling bij Goud999 wenst te annuleren, kan dit enkel na betaling van een schadevergoeding van 5% van het orderbedrag, eventueel vermeerderd met het verlies als gevolg van koersdalingen.

 

 

Hoe kan ik betalen?

Bij een bestelling via de website dient u een voorschot van 3% te betalen via iDEAL, Bancontact of creditcard. Voor meer informatie over het voorschot, kan u hier terecht.

Na het betalen van het voorschot ontvangt u via e-mail een bevestiging van de order. U dient dan zo spoedig mogelijk het resterende bedrag via bankoverschrijving uit te voeren, zodat de order zo snel mogelijk volledig kan worden afgehandeld.

Indien u telefonisch een bestelling plaatst, ontvangt u per e-mail een order die zo spoedig mogelijk dient te voldaan via bankoverschrijving.

  

Hoe werkt de levering?

Voor de levering van uw aankopen heeft u de volgende drie keuzes.
 

    1. 1. Verzekerde verzending
      Alle aankopen kunnen via verzekerde verzending op een door u opgegeven adres afgeleverd worden.

      Deze leveringen worden afgewikkeld door een koerier die gespecialiseerd is in waardezendingen. Dit gebeurt telkens met een bestelwagen waar geen reclame op staat en de bestellingen zelf zitten ook in een neutrale verpakking.
      Een handtekening voor ontvangst is wel vereist.

    2. 2. Ophalen
      U kunt de aankoop ook zelf ophalen (kies voor 'verzending'; kosten zijn hetzelfde). Dit gebeurt altijd op afspraak. Een afspraak maken kan gemakkelijk via +31 (0) 20 244 57 47.
       

    3. 3. Verzekerde opslag
      U kan uw bestelling ook verzekerd laten opslaan. Meer informatie vindt u hier.

 

Wat is de levertermijn?

In praktijk zal de levertijd enkele werkdagen zijn, uitzonderingen daargelaten.
 

 

Hoeveel bedragen de kosten voor verzending?

De kosten voor verzending/ophalen (kosten zijn hetzelfde) worden door de website automatisch berekend in het winkelmandje, vóór betaling van uw bestelling. 
Bestellingen vanaf € 7.500,00 worden gratis verzonden in de Benelux.
Is de waarde van uw bestelling minder dan € 2.500,00 dan betaalt u voor verzending € 15,00 in Nederland, tussen € 2.500,00 en € 7.500,00 betaalt u  25,00.
Voor aflevering in België betaalt u 12,00 voor een bestelling minder dan € 2.500,00, tussen € 2.500,00 en € 7.500,00 betaalt u € 20,00.


Voor verzendingen buiten de Benelux gelden er andere eisen voor de verzekering van waarden tijdens het transport. Indien u een order wil plaatsen met verzending en een bestemming buiten Nederland, Belgie of Luxemburg; gelieve ons hierover op voorhand te informeren.

 

  

Is verzenden mogelijk buiten België, Nederland en Luxemburg?

Voor verzending buiten Benelux neemt u beste vooraf contact met ons op, teneinde de beschikbaarheid en de kosten van verzending te bespreken.

Kan ik het edelmetaal ook via goud999.nl laten opslaan?

Ja, uw bestelling kan via goud999safe veilig en in alle vertrouwen worden opgeslagen. Onze opslagmethode garandeert dat uw edelmetaal steeds fysiek aanwezig is, zodat u steeds naar wens edelmetaal kan beheren. Toegewezen verzekerde opslag van edelmetaal is beschikbaar voor al het edelmetaal dat door goud999.nl wordt aangeboden. Uw edelmetaal wordt verzekerd en op naam opgeslagen in onze kluizen, volledig gescheiden van ander edelmetaal en voorzien van een verzegeling met uniek "sealing" nummer. U kent de serienummers, fabrikant, jaartallen enz. van uw edelmetaal. Goud999safe hanteert zeer aantrekkelijke tarieven

  

Kopen jullie mijn goud en/of zilver ook terug?

Goud999 koopt uw goud, zilver, platina en palladium. Neemt u hiervoor gerust contact op.

  

Hoe zit het met BTW?

Over aankoop van beleggingsgoud (baren en munten) betaalt u in de gehele eurozone geen BTW. Beleggingsgoud wordt gedefinieerd als goud met een massa van meer dan 1 gram en een zuiverheid van minstens 900/1000 (90% zuiverheid).

Voor zilverbaren liggen de zaken anders. Voor zilver geldt geen vrijstelling en wordt met 21% BTW belast.

Voor zilveren munten geldt wel een uitzondering. De handelaar die zilveren munten verkoopt kan beroep doen op de margeregeling. Dat wil zeggen dat de handelaar enkel btw dient af te dragen over de marge die hij realiseert. De klant die zilveren munten koopt doet op deze manier een betere zaak in vergelijking met de aankoop van zilverbaren (waarover 21% BTW verschuldigd is).

  

Moet ik mijn aankoop van edelmetaal aangeven bij de Belastingdienst?

In Nederland dient u elk jaar uw positie in edelmetaal aan te geven in 'Box 3'. 
Indien u in België woont, hoeft u als particulier geen edelmetaal aan te geven bij de fiscus. 
Voor andere landen en in geval van twijfel, raadpleegt u het beste een fiscalist.

 

 

Zijn mijn gegevens beveiligd?

Er is een SSL-certificaat geïnstalleerd op onze server, waardoor uw gegevens in een beveiligde omgeving worden bewaard. Deze gegevens worden uitsluitend gebruikt om contact met u op te nemen betreffende uw bestelling(en), zoals bepaald in onze algemene voorwaarden.

 

 

Waar kan ik mijn factuur terugvinden?

Vanaf het moment dat Goud999 uw volledige betaling ontvangen hebben, ontvangt u een bevestigingsmail met de factuur in de bijlage.
Mocht u deze mail niet meer hebben, kunt u altijd een kopie van uw factuur opvragen via info@goud999.nl

 

 

Is Goud999 een erkende handelaar?

Goud999 is een handelsnaam van Solide Precious Metals Nederland B.V. Goud999 verhandelt alleen producten van LBMA geaccrediteerde producten (Umicore, Valcambi, Argor-Hereaus, Pamp Fortuna, etc.) en internationale munthuizen (Royal Canadian Mint, Munze Osterreich, Rand Refinery, Perth Mint, etc.).
Goud999 is AFM vergunning houder. 

 

Er zijn krassen op de capsule van mijn munt, wat nu?

Een muntcapsule is eerst en vooral bedoeld om de munt zelf te beschermen tegen beschadigingen en bescherming van het hanteren van de munt met blote handen. Zeker bij de munten van 1 kilogram, is het in de praktijk volkomen normaal dat er krasjes en zelfs krassen op de capsules kunnen ontstaan, tijdens het hanteren en bewaren van de munt. Een kras op een capsule, veroorzaakt geen waardevermindering van de munt zelf. 
Capsules die zodanig gebarsten zijn dat ze de munt zelf niet meer beschermen, moeten vanzelfsprekend vervangen worden. Bij het hanteren van munten die in capsule verpakt zitten, blijft het natuurlijk uiterst belangrijk om de munten niet met blote handen vast te nemen.


Oxidatie van zilveren munten? 

Met oxidatie van zilveren munten bedoelen we het proces waarbij de glans van zilveren munten gedeeltelijk verdwijnt, veroorzaakt door een chemische reactie met zwavel in de lucht.

Voor de meeste zilveren bullion munten heeft oxidatie uiteindelijk geen invloed op de prijs ervan, als deze oxidatie het gevolg is van een natuurlijk en normaal proces. Oxidatie als gevolg van slechte behandeling en/of bewaring, kan er wel degelijk voor zorgen dat het zilver minder waard is bij verkoop. 

De oxidatie van zilver kan enorm versnellen onder invloed van vocht, zonlicht en het met de blote handen hanteren van de munten. Bewaar dus geen zilveren munten in een vochtige kelder en neem de munten niet met je blote handen vast!

 

Hoe herken je echt goud en zilver?

Hoe ben je er zeker van dat je echte edelmetalen koopt? Meer Info.

 

Belangrijk om te weten!

Bewaar munten altijd op een droge, donkere plaats. Neem zilveren munten nooit met de blote hand vast, maar draag handschoenen. Meer info.